Kolejowy most obrotowy na Szkarpawie Rybina

    Most kolejowy nad rzeką Szkarpawą, usytuowany na trasie Stegna – Nowy Dwór Gdański w ramach Żuławskiej Kolei Dojazdowej, ma swoją historię sięgającą 1905 roku. Pierwotnie zaprojektowany i zbudowany przez firmę Stahlwerke Dortmund AG, most padł ofiarą zniszczeń w wyniku działań wojennych w 1945 roku, by zostać odbudowanym i ponownie uruchomionym w 1948 roku.

 

     Najbardziej charakterystycznym elementem konstrukcji jest ruchome przęsło o długości 43 metrów, oparte na centralnym filarze usytuowanym pośrodku rzeki. Ten filar pełni rolę punktu podparcia dla mostu i zawiera w sobie niezbędne łożyska oraz mechanizm napędowy. Most, będący stałym elementem krajobrazu, jest dostępny dla żeglugi, jednak w sezonie letnim podlega dwukrotnemu dziennemu obracaniu, co umożliwia ruch pociągów wąskotorowych.

 

      Warto nadmienić, że w czerwcu 2021 roku rozpoczął się remont mostu, mający na celu zachowanie i utrzymanie tej historycznej konstrukcji.

Propozycje noclegów dla Ciebie

Liczba rezerwacji ofert ma wpływ na prezentowaną kolejność listy obiektów noclegowych.
Prezentowana cena minimalna została wyliczona na podstawie danych przekazanych przez Partnera obsługującego rezerwację i jest wartością przybliżoną pokazującą poziom cenowy obiektu. Całkowity koszt pobytu zależy min. od wybranego terminu, pokoju, liczby osób i zostanie pokazany na stronie Partnera po podaniu wymaganych do wyliczeń informacji.
Strona podrozeswiat.pl oraz nasi partnerzy (Google) wykorzystuje technologie cookies w celach marketingowych, reklam spersonalizowanych, reklam niespersonalizowanych i statystycznych. Możesz zarządzać ustawieniami cookies w swojej przeglądarce. RODO OK